Danmark

2009-04-14 @ 22:20:38

Ja nu ær vi i danmark.. Haha kanske man kan lista ut på æ o ø..

Resen ner gick jætte bra, barnen tog resan førvånats vært bra.. Skønt med snælla barn *hihi*
Det mærks på restiden att man har 3 barn.. Før nær man stannar så tar det minst en ½ timme.
Men det var fint væder efter vægen och tog lite kort med mobilen nær vi for genom Husqvarna.

Sofia vart øverlycklig nær hon kom ner till sin FAMO, FAFFA och faster Julia.
De var snælla att bjuda på kaffe o smørgås. Och en gratis uppfyllning av våran termos.
Sen bar det av vidare mot Danmark.

Øver påsken så var det påskfrokost hær och det var slækten från Christians mammas sida som kom.
Och då ær det inte frukost vi snackar om utan man æter typ hela dan *S*.
Så var vi till Christians moster o hennes man o kollade på ett 6 dagar gammalt føl som var hur søøt som helst.
Sebastian tyckte om hæsten men mest traktorn..

Sen har vi varit hemma hos Christans farmor øver i Jylland och sedan bar det av hem till Christians syster o hennes man o då fick Sebastian åka græsklippare.. *S* Han kallade den før traktor.

Idag har vi varit på Odense Zoo :-)
Kan lova att Sebastian var alldeles betuttad i djuren.. Varken Sebastian eller Jonathan sov under hela vistelsen..
Och stackars mig vart skræmd av 5 saker... En sjøko, en stooooooor tarantella *gggaaaHhhh*, en get och 2 fåglar..
Sist så såg vi en alldeles nyfødd liten killing, den var så søt.
Jag ælskar verkligen Zoo:n Det ær så vackra saker, och det ær en upplevelse att få se barnen att upptæcka alla værldens djur.

Sebastian springer iaf hela tiden o ropar på Farmor o Farfar..
Jonathan ær ju lugnet sjælv.

De hær dagarna blir nog en aning lugnare æn de som varit.

Så vill jag passa på att GRATTA  VIKTORIA som fyllde 17 år igår.. Hemsk gammal faster som jag ær har jag gått o blivit senil med. Jag kommer mycket væl ihåg att hon fyller år den 13 april, men det føll bara bort.. Stor grattis Kram till dig iaf..

Ja just det idag har det varit lika varmt som en sommar dag :-)

Kram

Kommentarer
    Postat av: Marielle

    Låter som det är mysigt och händelserikt:). Zoo vill jag oxå gå på men jag tror inte Vinga skulle uppleva det som jag önskar. Vad roligt att du skrev i bloggen och berättade hur ni har det så man har lägen under kontroll:). KRAM

    Postat av: Jenny

    Grattis Kaki!!!!!!!!=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: