Vattkoppor

2009-11-01 @ 23:24:04

Ja nu har nog sjukhjulet äntligen stannat för Sebastian. Och det vart nog VATTKOPPOR.

Sjukdomsförloppet har sett ut så här.

Fredag *middagstid*: Sebastian spyr ner sängen. Badar av honom och när jag tar upp honom så ser han nästan ut att svimma av utmattning. Då har Basse bus feber. Tänker en tanke på att det var nog ca 1 år sedan Karos barn hade vattkoppor.
Jag bävar för att han har fått Vinterkräksjukan.

Lördag: Sebastian är pigg som en lärka. Sover middag och pang 40 graders feber. Han har en blåsa på tungan för den klagar han över. Så börjar han få lite prickar på benen som jag vi tror är värmeutslag. På kvällen tar vi febern igen 40.6 grader. Ringer 1177 och pratar lite med dom. Börjar allvarligt misstänka *baconsjukan.

Idag: Sebastian hade 40 grader igen. Inte speciellt pigg men med rumpraketerna är han snart uppe på benen igen. Jag åker iväg till åsbacka och tänker hoppas inte att det är baconsjukan. Hjälper Kerstin och åker iväg på affärer sen. Kommer hem och Christian säger att Sebastian har fått blåsor vid rumpan.  Och pang så börjar små ljusröda prickar uppenbara sig på hela kroppen och 40.7 i feber. Då uppenbarar sig sjukdomen Vattkoppor för mig och jag tror att det stannar på det.

Tack och lov ingen bacon feber eller Vinterkräksjuka :-D

Men synd om lille Sebastian är det iaf.

Kram

Kommentarer
    Postat av: Marielle

    Va det Christian som fått blåsor på skinkorna? Jag antar du menade Bastian. Då får Jonathan de snart med då?

    Postat av: Karin

    Haha Melle nu har jag ändrat det. Japp det är Sebastian som har blåsor. Ja jag antar att Jonathan snart kommer att få det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: