Välkommen till dagen I-lands problem

2010-01-20 @ 10:48:17

Jag absolut hatar tvättstugor och när folk inte kan sköta sina tider...

Nyvaken och Christian ringer för att han måste ha bio biljetter..

Kommer till tvättstugan och där står det en maskin tvätt.. Varav det bara finns en maskin i vår tvättstuga.
Och min tvätt tid började kl 10. Så jag försöker lugna ner mig och hoppas att respektive kommer nog att tömma maskinen snart.

Men vid kl 10:20 så är det ingen som har kommit.. Jag pratar med Christian samtidigt i telefonen, och han försöker skämta med mig. Men det går inte hem hos mig just då..

Så sen står det en dam och glor på mig.. Jag backar och sätter mig på en stol för jag tänkte aha äntligen...
Men hon kom aldrig in igen..

Och till problemet tillhör att det är en lapp uppsatt i tvättstugan där det står att bla att man måste hålla sina tvätt tider och att man inte får ta ur andras tvätt.

Till slut tänkte jag men om det står så skrivet så måste det första vara ett regelbrott, och när en regel är bruten är det då inte tillåtet för mig att oxå bryta regeln?????

Min lilla reptilhjärna slog igång och tyckte att det var klokt..
Så vid 10:40 så tog jag KARIN ut en annan människas tvätt.


Vad skulle ni ha gjort?????




Kommentarer
    Postat av: Anneli

    Jag hade SLITIT ut tvätthelvetet ur maskin ;) Är det min tid så är det haha Du gjorde rätt.

    Postat av: Marielle

    Jag HAR slitit ut en annans tvätt ur både maskin o torktumlare inte en gång utom 3!! Varav ena gång kom det en äldre kvinna och skulle ta ur sin tvätt ur tumlaren fast hon va nästan 30 min sen och skällde på mig. JAG skällde tillbaka och hade rätt. Hon blev sur för att jag lagt tvätten ovanpå tumlaren ( fanns ingen bänk eller så i den stugan ). Usch pinsamt men jag hade ju rätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: