Saltet

2010-07-23 @ 14:54:40

Dåtiden kommer tillbaka rivs upp och strör nya rader av salt i såren.

Jag har hört att salt ska vara bra och renande och stoppa upp blodet, men det verkar inte hjälpa.
Jag har även hört att förmycket salt inte heller är bra.
Så då är frågan vad är förmycket och förlite?

Vad som är på min utelista just nu:

Pengar: gå direkt tillbaka till byteshandel och bondgårdar! Funderar skarpt på att flytta ut i ett tält i skogen och leva på bär och svampar. Men minuset är väl alla kryp och vintern.

Bråk: Ska det vara nödvändigt? Jag fullkommligen hatar att bråka. Det spelar ingen roll vad det än är så blir det bråk. Och oavsett hur jag än gör så har jag rumpan bak och näsan fram. Frågan är alltså Kan man byta dess plats och kan man se saker ur allas perspektiv.

Löften: Om att bättras, om att förändras och hur lång tid tar denna förvandlig? Löften för mig verkar vara lättvindiga i dagens läge. Några verkar gå efter principen så länge det är bra för mig så skiter jag i andra. Men nåde om det går dåligt för mig då ska alla ryka med i samma grop! Ett löfte om att höras av och sedan aldrig säga ett ord. Frågan är när tycker man att det har gått för lång tid?  1 sekund, 1 minut, 1 dag, 1 vecka, 1 månad eller 1 år?

Så mina svar på dessa frågor just nu är allt är relativt och man måste alltid lära sig att tänka sig för hur det kan vara för någon annan.  Och hur vill du själv bli behandlad om det var du som stog där i olika situationer.

1 sak är då säker att jag saknar och älskar mina barn.

Kommentarer
    Postat av: Jenny

    Tror dig Karin! Om jag var du skulle jag göra allt för att "få " dom tillbaka! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: