Hudiksvall

2011-05-02 @ 23:36:55

Idag bar det av till Hudiksvall för en koll av vad det är för något som orsakar mina störtblödningar.

Jag tog tåget mot Hudik 12:40 sen var det bara att fördriva tid tills kl 15. Så jag satt i väntrummet i en halvtimme tror jag.
Kommer in och får förklara vad jag har för problem och grejor sedan upp i gynstolen och då när doktorn undersökte mig så ville han ta ett cellprovtagningstest och sedan var det dags för vul.
Och då säger han att det är fortfarande någonting där inne men han vill gå och rådgöra med överläkare och att han också får komma och kolla. Så ville de göra ett graviditetstest på mig för att utesluta att jag skulle vara gravid.
Så där fick man ränna i korridoren iklädd sin överdel och den extremtsnygga papperskjolen *haha*.
Testet var negativit, ja jag hade verkligen blivit förvånad om det varit positivt. Så kom överläkaren in och de klämde kände och kollade och sedan var det dags för ultraljudet igen. 
Överläkaren satte in en kateter och spolade in koksaltlösning i livmodern för att kunna utesluta om det var rester av missfallet eller om det skulle kunna vara en polyp. Men de vart inge klokare efter det testet och sedan så ville de ta tester ifrån området med, så någon har varit och klippt mig i min livmoder idag. Inte alls skönt, kan jag säga, men det gick. Och 2 gånger tog han tester med.
Sedan så sa han att de skulle skicka iväg testerna på snabbanalys i Gävle och det skulle ta ca 10 dagar.
Så om det är rester av missfallet blir det operation, de trodde iaf att om det är en polyp så skulle den vara godartad men jag har ju besvär av den iaf, så jag antar att det blir en operation iaf.
Så nu är det bara att invänta testresultaten och hoppas på att det blir ett positivt besked.
Vill tacka snälla Karolina Englund som kunde ha Sofia idag och att Sara skulle till Hudik så jag fick åka med henne hem.
Nu är det diskningen och sedan lägga sig dags för mig.
Ta hand om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: