Ny natt

2011-04-08 @ 01:35:13

(läs igår)

Idag var ingen bra dag.
Idag ville jag ha en ny dag.
Ibland undrar jag hur jag ska ta mig igenom detta.
Jag undrar också om jag inte är märkt för livet nu.
Jag vill inte stanna, ändå vill jag vara kvar.
Vill så gärna glömma men kanske ber jag om det för snabbt.
Jag brukar vara snabb i att springa iväg, varför funkar det inte denna gången?
Allt jag vill är att få radera dig ifrån mitt minne.
Glömma att jag älskade dig och du älskade mig.
Jag är trött på att vara ledsen, arg, besviken...............
Varför går känslorna inte att styra....
Manipulera bort dom.
Det enda som jag kan se är att du inte kan ha älskat mig lika mycket som jag älskade dig.
Jag tror du bara utnyttjade mig känslomässigt.
Kanske hade du lämnat mig så fort du fått chansen.
Ord är inget emot vad en handling kan ställa till med....
Allvarligt talat så både hatar jag dig och älskar dig på samma gång.
Både hat och kärlek är känslor och skillnaden är hårfin.
Det du har lärt mig hatar jag. Allt du har sagt hatar jag.
Den ros jag var har blivit en törnbuske.
Så här känner jag just nu:
Seder och bruk kan slänga sig i väggen.
Hur kvinnor ska vara kan ni slänga i väggen.
Hur kvinnor ska klä sig kan slänga sig i väggen.
Att kvinnor inte får göra fel kan slänga sig i väggen.
Religon kan slänga sig i väggen.
Jag är less på allt som påminner om dig, för vart jag mig än vänder så finns något där.
DU HAR GJORT MIG LIVRÄDD FÖR ANDRA MÄNNISKOR OCH DET ÄR I SYNNERHET MÄN VI SNACKAR OM.
Manipulativa svin och grisar.
Kanske blir jag en kvinna som hatar män.
Men kort och gott det kommer nog att gå över till slut.
Och när den dagen kommer så kommer ingen att vara lika lycklig som jag.
Över att slippa dessa skit skit saker.
God natt ifrån mig den elaka bitterfittan.
( jag har aldrig påstått att jag är en ängel )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: