Trettondagsafton

2011-01-06 @ 13:36:43

Varför firas den och varför är det en röd dag??? Ja jag har inte orkat googla och jag vet att det är 13 dagar efter jul.

Men visst är det väl den 20:e knut som julen ska dansas ut?
Jag kommer att googla detta senare.
Ja annars idag så kommer jag nog att baka rimbobullar. Men jag måste ner på affären med för att köpa hem bullformar. O kanske något mer. O jag antar att affären stänger kl 17 idag här i Ljusne by.. Annars så är jag lurad.
Sofia är i badkaret just nu och Khaled sover.
Moukthar är på jobbet och jag pratade nyss med honom och han sa att han har påbörjat sin diet som han snackade om i går.. LCHF jag tror det är den. Men orkar heller inte goolga om det är rätt.
Igår när han började prata om den svarade jag bara Jaha okej kul för dig men jag tänker inte ställa mig och laga två maträtter. Så om du vill göra detta får du laga din mat själv. Och inhandla till den. Jag såg att han vart lite betänksam och började snabbt med att ja men om du lagar något så äter jag bara inte potatisen och allt det där osv. Dessutom är äter jag bara hemma Fredag -Söndag. Då svarade jag, hum måhända vara korrekt men iaf så har jag slutat köpa hem griskött för att jag? Ville höra vad han gav för svar på mitt svar. Då sa han ja för att du inte orkar laga 2 maträtter. Jag svarar: KORREKT :-D Och det avslutades vårat samtal om detta.
Hoppas att han inte blir ledsen för att jag inte är tillräckligt stöttande men helt allvarligt orkar jag inte just nu.
Han hoppades på att jag också ville bli några kilon lättare men nej jag orkar inte med det heller just nu.
Det är inte mycket jag orkar just nu för att jag är så trött hela tiden.
Det kanske har med pojkarna i danmark att göra eftersom att jag hela tiden grunnar på hur det ska gå och hur det är med dom och när jag kommer att få se dom igen.
Men i vilket fall som helst så ringde jag till Ljusne hälsocentral igår och bad om att det skulle kunna ta lite blodprover på mig för att se så inte kroppen saknar något. Eftersom att jag är såååååååå trött.
Så jag ska ner på tisdag för att träffa en doktor och ta lite prover. Det känns skönt iaf att kunna utesluta vissa saker.
Hum nä nu ska jag nog inte sitta här och drabbas av skrivdiarré utan fortsätta här hemma om det ska bli några bullar gjorda idag och som sagt den eviga vandringen till Konsum i Ljusne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: