"ingenting någonsin"

2011-03-28 @ 17:30:57

Börjar med en liten text ifrån gruppen Kent, Ingenting någonsin

Dom säger att jag varit trasig
Aldrig har jag varit hel
Dom säger det är nåt med benen
men ingenting har någonsin
varit mer fel

Dom säger att jag varit elak
Alltid har jag varit rak
Dom säger det är nåt med hjärtat
men ingenting har någonsin
slagit så hårda slag

Dom säger jag varit farlig
Alltid har jag varit svag
Dom säger det är nåt med mitt huvud
men ingenting har någonsin
varit så nära ett svar
Jag har hört musik hela dagen. Hela tiden påminner något mig om dig.
Jag väntar och hjärtat gör ont. Ångesten kommer och tar strypgrepp på mig titt som tätt.
Jag står, går och kryper fram.
Aldrig förr så medveten och omedveten.
Det är bortom min kontroll. 
Vi får se hur tavlan målas, spänd att se vilket motiv som ska dyka upp på duken.
Men samtidigt rädd för att det inte är det porträttet eller bilden som jag vill ska dyka upp.
Min bok och mina kapitel skrivs hela tiden.
Har tagit min kur nu med men ingenting har hänt. Så nu måste jag vänta på att det ska bli torsdag för att se
hur tabletterna har haft sin verkan. Men jag tror det blir en skrapning.
Nog tjatat om mig och mina känslor, hur är det med ert liv och era känslor?
P.S Har även löst Sofias matteläxa, och nu fattar jag. Det är 50-28= 20+2 (man ska räkna uppåt) 28+22 är 50. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: