Hemma igen!

2009-04-22 @ 22:56:30

Ja så var vi hemma igen..

På Lördagen for vi från Danmark till Sverige.
Trots att bankkorten inte funkade så fick vi bensin i bilen och kom över de skitdyra broarna.

Åkte raka vägen hem till Sofias farmor och farfar. Och det var så skönt att få se Sofia igen..
Sofias farmor och farfar bjöd på grillat, tårta och övernattning. Sen frukost, fika i bilen och kaffe till termosen.
De är så gästvänliga och trevliga.. 
Är så tacksam för att vi har en bra kontakt. :-)

Så på lördagen fick jag en födelsedagspresent av min fina Sofia. Ett fint halsband med en blomma som har en blå sten i sig.. Tusen tack fina Sofia *mamma älskar dig massvis*.

Sen på Söndagen så spenderade man hela dagen i en bil, kom hem halv sju på kvällen..
Och det var såååå skönt att komma hem.
Men klockan springer ju iväg som vanligt när man ska packa upp och försöka organisera oredan *haha* 
Och hitta plats till alla kläder och saker som vi fått.

På måndagen började allvaret igen.. Sofia till skolan och Christian till jobbet. 
Jag skaffade barnvakt då och stack o handlade med Kerstin och Mommen.. 
Var ju tvungen att fixa saker till tårtorna, kanellängder och kakor m.m..
Hittade en del saker till hemmet med :-)

Tisdagen började med rejäl sömnbrist. mindre än fyra timmars sömn..
Upp och fixade till innehållet till tårtorna, sen iväg med Sebastian till dagis.. Hem igen och mata Jonathan och mig själv.
Sedan in till psykologen och Palle passade Jonathan medans jag var där som vanligt *tack snälla Palle för att du ofta ställer upp på mig med barnvaktning och skjutsning*
Sedan in en snabbis på Nyplan och komplettera..
Hem igen för att ta undan det värsta av golvet och fixa till den ena tårtan för Melle, Vinga, Anneli och Julian skulle komma..
Men dom hann före hem till mig *S* 
Fixade och pratade en del, det är så kul att träffas :-)
Så fick jag ett presentkort på Cayenne av gänget *tusen tack snäll söta rara vänner:-)*
Sen åkte dom och då var det bara att springa iväg och hämta Sofia och Sebastian..
Hem igen och då stannade vi ute en stund och jag började kratta :-)
In och lagade mat och dammsög. Sen kom 
Christian hem och då fixade jag klart med den sista tårtan *som vart supergod måste jag säga*
Sen kom Åsbacka gänget *fast några saknades* :-) 
Såå kul med gäster här:-D
Av Kerstin, Erik o barnen fick jag en fin skål..
Och av mommen fick jag en virkad duk..  
 
Är så tacksam för alla fina presenter, men det bästa med att fylla år / fyllt år är att träffas och tjata och fika :-D

Sen på natten vart det inte mycket sova för Jonathan var kinkig, tror att han hade lite bajseriproblem..

Så i morse var jag enormt trött. Och det är jag nu med..
Idag jobbade Christian kväll så han lämnade barnen på skola, dagis och det var sååå skönt..
Sen bar det av in till stan med Jonathan på återbesök för förkylningsastman och allt var bra just nu :-)
Efter det bar det av ner på stan där vi var in på Cayenne där jag köpte en ny mascara :-)
Sen in på Hollywood och där hittade Christian jeans och en tröja för 650 kr.
Men jag var för stressad för att kolla på nått. Så får se om vi åker in i morgon med..
Dagen fortsatte som vanligt med barnhämtning och matlagning.
Karos var förbi nu ikväll för jag tvingade hit henne för att äta upp tårtan som var kvar *haha*.
Och hon hade med sig en lycklig lotta :-), en tianlott och fyra mini kitkat.. Tack snälla fina Karos..

Puss och kram till mina fina vänner och min stora familj...
Nu ska jag sova..

Kommentarer
    Postat av: Marielle

    Provade att kommentera igår men det funkade inte:(. Jag blir glad när jag läser din blogg när du låter positiv:). Sen så tycker jag synd om dig såhär efteråt när jag läser hur lite sömn du fått och stressa för att vi skulle komma. Men så fort ja ser bilden på din tårta vill jag bara ha MER! Den va verkligen GOD! Kanske något vi ska göra till sista april?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: