Känslor är inte lätt gott folk.

2012-02-22 @ 22:29:54

Har så mycket runt i kring mig just nu, har så många bollar i luften, och en hel del bakslag som jag måste bearbeta.

Just nu försöker jag finnas till för mina barn. Vet inte riktigt hur mycket jag ska gå ut med, men som vanligt vill jag ju skriva av mig.
Sofia har det inte lätt just nu, svårt i skolan med vänner, det finns en kompis hon har i klassen och de 2 tjejerna sitter i hop i vått och torrt och jag är så glad för detta.
Sedan finns det ju saker som händer med kroppen när man heller inte mår bra, så allt detta och utredningar är det enda jag kan säga just nu om Sofia.
Ringde idag till familjerätten med i min kamp för att få träffa mina söner mer, hon ringde upp mig när jag satt och väntade på att Sofia var på sin dramagrupp ( som hon för övrigt började idag), Iaf socionomen säger att hon inte kan hjälpa mig utan det är bättre att jag vänder mig till ett juridiskt ombud. Och hon pratade lite med mig mer i övrigt. Jag förklarade att jag ville ha hjälp med att ha en extra person som kan hjälpa mig lite och avlasta mig lite, eftersom att jag nu har så mycket omkring mig, men det jag fick till svar var att då var jag tvungen att prioritera, vad är viktigast!
Ja herregud mitt hjärta brinner för alla mina barn, hur fan ska jag prioritera?????? 
Jo visst att mina pojkar har det bra hos sin pappa, men ju längre det går emellan träffarna desto mer förtunnas deras relation till mig. Och det gör rent ut sagt för jävla ont, men jag som är vuxen måste härda ut och stå emot mina egna känslor, för att då rikta mig fullt ut på Sofia. Som också verkligen behöver mig, och jag är väl lite av en person som inte har insett att jag är en ensamstående förälder, jag har liksom tagit allt så himla självklart, att det är jag som ska fixa allt och mer därtill. Jag har ju faktiskt 2 roller eftersom att jag är ensamstående. Varför i hela fridens dar har jag inte upptäckt det förens nu??? Men nu märker jag att jag inte räcker till åt alla håll. Och jag försöker verkligen få denna additionen att gå ihop.
För mig finns det inget annat alternativ än att hitta en lösning. Och jag ska hålla ihop mig själv och fixa detta, sedan har jag ju en kropp som strejkar, det är antagligen alla grejor som jag har tryckt bort som kommer som kroppsliga åkommor.
Men med mig känner jag att jag kommer att få en riktigt bra hjälp. Så nu när jag kommer att få denna dunderbra hjälpen då slipper jag ju oroa mig för att inte hålla ihop, då kommer jag att ha större möjlighet att fixa detta.
Och jag måste säga att jag är djupt tacksam för alla fina människor jag har runt ikring mig som faktiskt ställer upp med Sofia.
Och hennes pappa är också jätte bra men han bor lite långt ifrån för att kunna komma och hjälpa till med grejor.
Nu ska jag snart sova för jag är helt utmattad just nu.

Och ja för att tillägga Jag är singel nu för att jag bara har vänskaps känslor för Bazza. Och jag ville verkligen inte såra honom för han är en jätte fin och bra kille, men då jag bara har vänskap i åtanke så är det bättre att vara vänner och skiljas som vänner.
Nog snackat för mig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: